Logo Uniwersytet Śląski w Katowicach

Doradztwo Polityczne i Publiczne

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Nauk Społecznych

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Kierunek Doradztwo Polityczne i Publiczne

Doradztwo polityczne i publiczne to unikalny kierunek dostępny na polskich uczelniach. Łączy on wiedzę z nauk politycznych, dziennikarstwa i psychologii z praktycznymi umiejętnościami, takimi jak autoprezentacja, praca w zespole oraz występowanie przed kamerą. Studenci uczą się m.in. zasad emisji głosu, technik kreatywnego myślenia, mechanizmów wpływu społecznego, metod badania opinii publicznej oraz zasad rządzących wyborami i zachowaniami wyborców. Program obejmuje również projektowanie, przeprowadzanie i prezentowanie wyników badań, tworzenie reklam politycznych, udział w debatach oraz komunikację z różnymi grupami odbiorców.

Czym się wyróżniamy?

  • Jesteśmy jedynym kierunkiem w Polsce, który uczy polityki praktycznie.
  • Skupiamy się na wysokiej jakości studiów zamiast dużej liczby studentów.
  • Podchodzimy indywidualnie do każdego studenta, pomagając rozwijać jego pasje.
  • Zajęcia prowadzą praktycy (pracownicy mediów i lokalni politycy).
  • Studenci zdobywają zarówno wiedzę, jak i praktyczne umiejętności (tworzenie spotów wyborczych, organizacja debat, występowanie przed kamerą, fotografia, prowadzenie rozmów politycznych, tworzenie podcastów).
  • Oferujemy wiele dodatkowych aktywności – spotkania z politykami, debaty, działalność w Kole Naukowym Doradztwa Politycznego, współpracę z innymi uniwersytetami oraz wyjazdy naukowe.

Gdzie pracują nasi absolwenci?

Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w:

  • Instytucjach publicznych (biura poselskie i senatorskie)
  • Organizacjach pozarządowych
  • Sztabach wyborczych (lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich)

Zajmują się Public Relations, doradztwem politycznym i wizerunkowym, tworzeniem strategii marketingowych, obsługą mediów społecznościowych oraz planowaniem, koordynacją i realizacją działań marketingowych. Niektórzy prowadzą własne firmy zajmujące się doradztwem wizerunkowym.

Co potrafią nasi absolwenci?

Po ukończeniu studiów, absolwenci potrafią:

  • Kreatywnie myśleć, pracować w grupie i świadomie budować własny wizerunek
  • Budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz zarządzać markami politycznymi
  • Samodzielnie projektować i organizować badania skuteczności kampanii społecznych i politycznych
  • Planować i realizować strategie marketingowe, oceniać profesjonalizm materiałów reklamowych i wyborczych oraz wybierać odpowiednie nośniki z uwzględnieniem odbiorcy docelowego

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2022124.12brak danych4035
2022221.6brak danychbrak danychbrak danych
2022224.12brak danychbrak danychbrak danych
2023116.05brak danych3533

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl