Wydział
Wydział Biologii i Biotechnologii
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
wkrótce
Technologie cyfrowe w animacji kultury to jeden z najbardziej innowacyjnych kierunków studiów w Polsce. Łączy on praktyczne umiejętności związane z technologiami cyfrowymi z refleksją nad współczesną kulturą. Studia na tym kierunku umożliwiają zdobycie szerokich kompetencji praktycznych w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania obiektów, wydarzeń i imprez w obszarze kultury, szczególnie kultury cyfrowej. Program studiów został opracowany we współpracy z instytucjami i osobami działającymi w sferze kultury cyfrowej.
Kadra dydaktyczna składa się z praktyków, w tym specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków oraz badaczy specjalizujących się we współczesnej kulturze, komunikacji wizualnej, nowych mediach i kulturze cyfrowej.
W programie studiów znajdują się m.in. następujące przedmioty:
Kierunek Technologie cyfrowe w animacji kultury otrzymał Certyfikat Akredytacyjny 'Studia z Przyszłością' Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Kierunek zdobył 89 na 90 możliwych punktów i dodatkowo otrzymał Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny 'Laur Innowacji'. Kierunek znalazł się w gronie 15 najlepszych kierunków studiów w Polsce.
Specjalność powstała przy współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacją Lubelski Gamedev. Obejmuje 270 godzin zajęć, które uczą modelowania 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowania interfejsów, level designu oraz pracy z silnikami gier wideo. Program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo.
Specjalność skierowana do osób zainteresowanych zaawansowaną obsługą narzędzi cyfrowych, tworzeniem modeli 3D, drukiem 3D, fotogrametrią, animacjami komputerowymi i wizualizacjami 3D. Program łączy praktyczną wiedzę techniczną z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury.
Absolwent kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie:
Absolwent będzie miał kwalifikacje niezbędne do pracy m.in. w:
Nazwa dyscypliny | Udział procentowy | Wiodąca |
---|---|---|
wkrótce | wkrótce | wkrótce |
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 80 | 30 | brak danych | 12 |
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Uniwersytet Morski w Gdyni
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Uniwersytet Pomorski w Słupsku
Akademia Sztuki Wojennej
Uniwersytet Bielsko-Bialski
Kliknij i napisz do nas