Logo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Biologia - Specjalność: Bioanalityka

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Biologii i Biotechnologii

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Technologie cyfrowe w animacji kultury

Technologie cyfrowe w animacji kultury to jeden z najbardziej innowacyjnych kierunków studiów w Polsce. Łączy on praktyczne umiejętności związane z technologiami cyfrowymi z refleksją nad współczesną kulturą. Studia na tym kierunku umożliwiają zdobycie szerokich kompetencji praktycznych w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania obiektów, wydarzeń i imprez w obszarze kultury, szczególnie kultury cyfrowej. Program studiów został opracowany we współpracy z instytucjami i osobami działającymi w sferze kultury cyfrowej.

Kadra dydaktyczna

Kadra dydaktyczna składa się z praktyków, w tym specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków oraz badaczy specjalizujących się we współczesnej kulturze, komunikacji wizualnej, nowych mediach i kulturze cyfrowej.

Program studiów

W programie studiów znajdują się m.in. następujące przedmioty:

  • Grafika komputerowa 2D i 3D
  • Gry komputerowe w kulturze
  • Design w kulturze
  • Podstawy programowania zorientowanego na klienta
  • Środowisko programistyczne
  • Socjologia kultury
  • Kultura społeczeństwa informacyjnego
  • Projektowanie stron internetowych
  • Tworzenie serwisów internetowych i zarządzanie informacją w sieci
  • Montaż audio-video i edytory obrazu
  • Podstawy dziennikarstwa internetowego
  • Technologie mobilne
  • Netnografia i nauka sieci w badaniach Internetu

Osiągnięcia i certyfikaty

Kierunek Technologie cyfrowe w animacji kultury otrzymał Certyfikat Akredytacyjny 'Studia z Przyszłością' Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Kierunek zdobył 89 na 90 możliwych punktów i dodatkowo otrzymał Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny 'Laur Innowacji'. Kierunek znalazł się w gronie 15 najlepszych kierunków studiów w Polsce.

Specjalności

Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo

Specjalność powstała przy współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacją Lubelski Gamedev. Obejmuje 270 godzin zajęć, które uczą modelowania 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowania interfejsów, level designu oraz pracy z silnikami gier wideo. Program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo.

Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego

Specjalność skierowana do osób zainteresowanych zaawansowaną obsługą narzędzi cyfrowych, tworzeniem modeli 3D, drukiem 3D, fotogrametrią, animacjami komputerowymi i wizualizacjami 3D. Program łączy praktyczną wiedzę techniczną z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury.

Możliwości w trakcie studiów

  • Działalność w licznych kołach naukowych
  • Działalność w Samorządzie Studentów
  • Ciekawe praktyki w różnych instytucjach
  • Studenckie konferencje naukowe i sympozja
  • Krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)
  • Poradnictwo zawodowe, psychologiczne, edukacyjne oraz coaching
  • Liczne projekty edukacyjne we współpracy ze szkołami partnerskimi
  • Dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej
  • Nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku Technologie cyfrowe w animacji kultury będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • Tworzenia multimediów i grafiki komputerowej 2D i 3D
  • Modelowania 3D i animacji komputerowej
  • Tworzenia stron internetowych i administrowania nimi
  • Tworzenia cyfrowych, multimedialnych narracji i tekstów dla portali internetowych
  • Zdobywania i przetwarzania informacji za pomocą cyfrowych narzędzi
  • Wizualizowania danych i treści kulturowych
  • Promowania wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów
  • Funkcjonowania kultury społeczeństwa informacyjnego i cyberkultury

Możliwości zatrudnienia

Absolwent będzie miał kwalifikacje niezbędne do pracy m.in. w:

  • Agencjach reklamowych promujących wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
  • Nowoczesnych placówkach kulturalnych i ośrodkach kultury (medialabach)
  • Mediach (TV, radio, prasa), wydawnictwach, internetowych portalach informacyjnych
  • Firmach prowadzących portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej
  • Firmach zajmujących się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
  • Centrach kultury, domach kultury, muzeach, galeriach sztuki

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
202218030brak danych12

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl