Logo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Technologie Cyfrowe w Animacji Kultury

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologiczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Opis kierunku

Technologie cyfrowe w animacji kultury to innowacyjny i pionierski kierunek studiów w Polsce, który łączy praktyczną znajomość technologii cyfrowych z analizą współczesnej kultury. Studenci nabywają umiejętności w zakresie wykorzystania nowych mediów i cyfrowych narzędzi do ożywiania różnorodnych aspektów kultury, ze szczególnym uwzględnieniem kultury cyfrowej. Program powstał przy współpracy z ekspertami z dziedziny kultury cyfrowej.

Kadra dydaktyczna

Zespół dydaktyczny składa się z praktyków: specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików, informatyków oraz badaczy skupionych na nowych mediach, komunikacji wizualnej i cyfrowej kulturze.

Program studiów

Program studiów obejmuje przedmioty takie jak: grafika komputerowa 2D i 3D, gry komputerowe, design, programowanie, socjologia kultury, projektowanie stron internetowych, montaż audio-video, dziennikarstwo internetowe, technologie mobilne oraz netnografia.

Wyróżnienia

Kierunek zdobył Certyfikat Akredytacyjny "Studia z Przyszłością" oraz Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Innowacji” za innowacyjność i jakość programu edukacyjnego.

Specjalności

  • Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo – specjalność zapewniająca 270 godzin zajęć skoncentrowanych na modelowaniu 3D, projektowaniu interfejsów i pracy z silnikami gier.
  • Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego – specjalność łącząca praktyczne umiejętności z teorią dotyczącą wykorzystania multimediów w promocji dziedzictwa kulturowego.

Możliwości w trakcie studiów

Studenci mają możliwość aktywnego uczestnictwa w kołach naukowych, praktykach, konferencjach, wymianach studenckich oraz korzystania z nowoczesnej infrastruktury i dobrze wyposażonej biblioteki.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci posiadają wiedzę i umiejętności w dziedzinie tworzenia multimediów, grafiki komputerowej, modelowania 3D, tworzenia i zarządzania stronami internetowymi, wizualizacji danych oraz promowania kultury za pomocą nowych mediów.

Możliwości zatrudnienia

Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych, nowoczesnych instytucjach kultury, mediach, firmach analizujących trendy kulturowe oraz w centrach kultury i galeriach sztuki.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2022171brak danych4556
2023167brak danych4966

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl