Reklama Politechniki Świętokrzyskiej
Logo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Społeczeństwo Informacyjne

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Politologii i Dziennikarstwa

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Opis kierunku

Kierunek Społeczeństwo informacyjne jest nowatorską ofertą edukacyjną w Polsce, stworzoną z myślą o wymogach rynku w dobie szybkiego rozwoju technologicznego i przejścia gospodarki na model oparty na danych. W obecnych czasach, informacja jest fundamentalnym zasobem, a zdolność jej selekcji, analizy, przetwarzania i efektywnego zarządzania jest bardzo ceniona na rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z nauk społecznych i ścisłych, dostarczając studentom umiejętności z zakresu technologii (m.in. programowanie, zarządzanie projektami IT, analiza danych, bazy danych) oraz wiedzę z nauk społecznych i humanistycznych (psychologia społeczna, negocjacje, zarządzanie zespołem, komunikacja międzykulturowa), przygotowując ich do identyfikacji i rozwiązywania wyzwań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Kierunek jest prowadzony we współpracy z Wydziałem Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS i został wyróżniony certyfikatem „Studia z Przyszłością”, co świadczy o wysokiej jakości edukacji.

Specjalności

Studenci mogą wybierać między dwoma specjalnościami:

  • Elektroniczna administracja,
  • E-przedsiębiorczość.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci są przygotowani do pracy w sektorze publicznym, IT, organizacjach pozarządowych i agencjach marketingowych. Mają umiejętności w zakresie identyfikacji i rozwiązywania problemów na styku społeczeństwa i technologii, przedsiębiorczości, zarządzania danymi, oraz w realizacji projektów i procesów społecznych. Ich wykształcenie łączy wiedzę z różnych dziedzin z zaawansowanymi umiejętnościami technologicznymi, przygotowując ich do kreatywnego rozwiązywania problemów i samozatrudnienia. Posiadają także kompetencje miękkie, jak negocjacje, rozwiązywanie konfliktów i umiejętność pracy międzysektorowej.

Co po studiach?

Absolwenci mogą znaleźć pracę w różnorodnych sektorach, w tym pozarządowym, IT, publicznym i marketingu. Są gotowi do założenia własnej działalności gospodarczej oraz do dalszej edukacji na studiach II stopnia, zarówno na tym samym kierunku, jak i innych oferowanych przez UMCS.

Możliwości w trakcie studiów:

Studenci mają dostęp do:

  • Wykładów gościnnych od naukowców z całego świata,
  • Wycieczek do różnych instytucji i organizacji,
  • Praktycznych zajęć, takich jak projektowanie stron www, zarządzanie projektami IT, e-biznes,
  • Udziału w mediach studenckich i spotkań z wybitnymi osobistościami z różnych dziedzin,
  • Atrakcyjnych praktyk i staży, zarówno w kraju, jak i za granicą,
  • Aktywności w kołach naukowych i Samorządzie Studenckim,
  • Szkoleń i kursów rozwijających kompetencje oraz programów wymiany studenckiej, np. Erasmus+.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
20221108brak danych2424
20231117brak danych2516

Ten kierunek znajdziesz również na 1 uczelniach:

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl