Logo Uniwersytet Opolski

Game Studies

Uniwersytet Opolski

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologiczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Studia kształcą w zakresie wiedzy i umiejętności związanych z tworzeniem i analizowaniem gier

Studia na kierunku Game Studies oferują wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia i analizowania gier. Program studiów obejmuje projektowanie, programowanie oraz kreowanie zawartości graficznej i tekstualnej. Studenci nauczą się analizować gry jako teksty kultury i produkty rynkowe, a także zdobędą praktyczne umiejętności związane z procesem kreatywnym i wydawniczym w różnych typach gier, takich jak wideo, planszowe, RPG, bitewne, karciane i inne. Absolwenci będą posiadać wiedzę w zakresie programowania, tworzenia treści graficznych i designu. Dodatkowe zajęcia fakultatywne pozwolą na pogłębienie wiedzy.

Organizacje studenckie

Studenci mają możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich, takich jak:

  • Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”
  • Koło Naukowe Literatury Współczesnej
  • Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu
  • Koło Naukowe Onomastów
  • Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”

Możliwości stypendialne i indywidualny plan studiów

Studenci mogą wyjeżdżać na stypendia do innych ośrodków naukowych, w tym zagranicznych, w ramach programów Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci mogą otrzymywać stypendia naukowe oraz wybrać indywidualny plan studiów (IPS) lub indywidualną organizację studiów (IOS), co umożliwia pracę pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Praktyki i doświadczenie zawodowe

Studenci mają możliwość uczestniczenia w prężnie działającym ruchu studenckim oraz odbywania praktyk w różnych placówkach i instytucjach, co zapewnia doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej.

Możliwości zatrudnienia

Absolwenci studiów I stopnia na kierunku Game Studies uzyskują tytuł zawodowy licencjata i są przygotowani do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji oraz świadomego rozwoju zawodowego. Znajdują zatrudnienie m.in.:

  • Na rynku kreatywnym i wydawniczym gier jako twórcy gier (game designer, level designer, narrative/quest designer, projektant graficzny, grafik, animator, twórca treści), badacze, krytycy, testerzy, tłumacze
  • W mediach branżowych, publicznych oraz instytucjach kultury
  • W branży PR oraz reklamie

Kontynuacja nauki

Absolwenci mogą kontynuować naukę na kierunku Digital Cultures II stopnia oraz na innych kierunkach prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021132.1brak danychbrak danychbrak danych
2022140.2brak danychbrak danychbrak danych
2023140.65brak danychbrak danychbrak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl