Opis kierunku
Pracodawcy odkryli wartość matematycznego myślenia
Matematyczne myślenie jest porównywane do napędu atomowego, który znacząco wzmacnia zwykłe rozumowanie. Z tego powodu matematycy są wysoce cenionymi specjalistami na rynku pracy, doskonale odnajdującymi się w różnych sektorach gospodarki. Są poszukiwani przez firmy informatyczne, instytucje finansowe oraz placówki oświatowe.
Era danych i znaczenie matematyki
W nowoczesnym świecie decyzje gospodarcze, społeczne i polityczne opierają się na analizie danych oraz ścisłym matematycznym rozumowaniu. Takie umiejętności można zdobyć na kierunku matematyka na US.
Czego się nauczysz
- Umiejętności logicznego myślenia, dedukcyjnego rozumowania i myślenia abstrakcyjnego
- Podstaw matematycznych, które umożliwią dalsze kształcenie na jednej z dwóch specjalności
- Jednego z wybranych języków programowania oraz podstaw projektowania i tworzenia aplikacji komputerowych (specjalność matematyka komputerowa)
- Umiejętności z zakresu matematycznych technik obliczeniowych, w tym metod inteligencji obliczeniowej (specjalność matematyka komputerowa)
- Podstawowych metod kodowania i szyfrowania informacji oraz roli modelowania matematycznego we współczesnym świecie (specjalność matematyka komputerowa)
- Metod nauczania i uczenia się oraz techniki planowania i prowadzenia lekcji matematyki z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi technologii informatycznej (specjalność nauczycielska)
- Dydaktyki, pedagogiki i psychologii, co przygotuje Cię do wyzwań stawianych nauczycielom (specjalność nauczycielska)
- Metod propagowania i popularyzowania matematyki na zajęciach dodatkowych, takich jak koła zainteresowań (specjalność nauczycielska)
Gdzie pracują nasi absolwenci
- W firmach informatycznych i instytucjach specjalizujących się w szyfrowaniu, kodowaniu lub przechowywaniu informacji niejawnych
- W firmach i instytucjach zajmujących się analizą i przetwarzaniem danych z wykorzystaniem najnowszych technik obliczeniowych
- W firmach informatycznych specjalizujących się w tworzeniu aplikacji komputerowych, w tym gier komputerowych
- W placówkach oświatowych (szkoły podstawowe i ponadpodstawowe)