Wydział
Wydział Matematyki i Informatyki
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
wkrótce
Absolwent kierunku Matematyka posiada solidne wykształcenie teoretyczne obejmujące m.in. analizę matematyczną, algebrę liniową, geometrię analityczną, matematykę dyskretną, rachunek prawdopodobieństwa, statystykę oraz równania różniczkowe. Ponadto, posiada wiedzę praktyczną i teoretyczną z zakresu podstaw informatyki, umiejętności programowania w językach ogólnego przeznaczenia oraz programowania matematycznego i metod optymalizacji. Myśli abstrakcyjnie, identyfikuje i precyzyjnie formułuje problemy, analizuje je i rozwiązuje z wykorzystaniem modelowania matematycznego oraz odpowiedniego oprogramowania. Samodzielnie rozwija swoją wiedzę i umiejętności, dostosowując je do wymagań dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Posiada kompetencje językowe na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest przygotowany do studiów drugiego stopnia na kierunku matematyka i kierunkach pokrewnych.
Po ukończeniu zakresu matematyka stosowana i analiza danych, absolwent posiada wiedzę z zakresu matematyki i informatyki, pozwalającą na algorytmiczne spojrzenie i opisanie w języku matematyki problemów nauk ścisłych, inżynieryjnych i ekonomicznych. Buduje modele matematyczne, wybiera odpowiednie oprogramowanie matematyczne oraz przeprowadza analizy niezbędne do oceny możliwości i ograniczeń danego podejścia. Posiada umiejętności rozwiązywania zadań związanych z pobieraniem, gromadzeniem i przetwarzaniem danych oraz tworzenia raportów. Jest przygotowany do pracy w firmach związanych z usługami finansowymi, ubezpieczeniami, w zespołach stosujących zaawansowane metody statystyczne, zajmujących się analizą danych i badaniami statystycznymi, a także w przedsiębiorstwach stosujących nowoczesne metody zarządzania, w bankach oraz działach ekonomicznych, planistycznych i analitycznych przedsiębiorstw oraz organów administracji.
Absolwent zakresu nauczanie matematyki i informatyki posiada wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne pozwalające, po uzupełnieniu na studiach drugiego stopnia kompetencji nauczycielskich, na uzyskanie kwalifikacji zawodowych do nauczania matematyki i informatyki we wszystkich typach szkół. Posiada przygotowanie do kompleksowej realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych, potrafi wykorzystać w procesie nauczania wiedzę pedagogiczną, psychologiczną i dydaktyczną, a także nowoczesne narzędzia multimedialne oraz dostosować swoje umiejętności do stale zmieniających się warunków pracy.
Absolwent kierunku Matematyka na studiach drugiego stopnia charakteryzuje się dobrą znajomością matematyki i elementów informatyki, pozwalającą na samodzielne jej pogłębianie i poznawanie rozmaitych metod aplikacyjnych. Myśli abstrakcyjnie, identyfikuje i precyzyjnie formułuje problemy, analizuje je i rozwiązuje z wykorzystaniem metod matematycznych i komputerowych. Samodzielnie rozwija swoją wiedzę i umiejętności, dostosowując je do wymagań dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Posiada kompetencje językowe na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Po ukończeniu zakresu modelowanie matematyczne i analiza danych, absolwent posiada gruntowną wiedzę z zakresu matematyki i informatyki, pozwalającą na rozwiązywanie problemów technikami algorytmicznymi z wykorzystaniem metod matematycznych i obliczeniowych. Dysponuje szerokim aparatem metod matematycznych i informatycznych używanych we współczesnej nauce, technice, ekonomii i biologii. Posiada teoretyczną i praktyczną wiedzę z zakresu zaawansowanej analizy danych, analizy statystycznej, statystycznego przetwarzania danych, technik i narzędzi wydobywania informacji i wiedzy z danych, w tym również z dużych i wielowymiarowych zbiorów danych. Posiada umiejętności korzystania ze specjalistycznych programów komputerowych do analiz statystycznych, wizualizacji danych i symulacji komputerowych oraz ich wykorzystania do problemów optymalizacji i modelowania zjawisk fizycznych, biologicznych, technicznych, ekonomicznych i finansowych.
Absolwent zakresu nauczanie matematyki i informatyki może podjąć pracę w szkole podstawowej i ponadpodstawowej jako nauczyciel matematyki i informatyki, uzyskując podczas studiów stosowne kwalifikacje zgodne ze standardami do wykonywania zawodu nauczyciela. Jest osobą wszechstronnie przygotowaną do kompleksowej realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych, która w procesie nauczania wykorzystuje wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, a także nowoczesne narzędzia i programy informatyczne, dostosowując umiejętności do stale zmieniających się warunków nauczania.
Nazwa dyscypliny | Udział procentowy | Wiodąca |
---|---|---|
wkrótce | wkrótce | wkrótce |
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2020 | 1 | 66 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 124 | brak danych | 24 | 24 |
2023 | 1 | 110 | brak danych | 48 | 42 |
Kliknij i napisz do nas