Logo Uniwersytet Łódzki

Etnologia i Antropologia Kulturowa

Uniwersytet Łódzki

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filozoficzno-Historyczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Studia licencjackie na kierunku Etnologia i Antropologia Kulturowa

Studia pierwszego stopnia na kierunku Etnologia i Antropologia Kulturowa oferują kompleksową wiedzę o kulturze i umożliwiają rozwijanie umiejętności analizy współczesnych zjawisk kulturowych. Program studiów zapewnia studentom:

  • Zapoznanie z osiągnięciami wiodących szkół badawczych w dziedzinie i ich wpływem na nauki humanistyczne.
  • Zrozumienie aspektów materialnych, symbolicznych i społecznych kultury.
  • Poznanie różnorodności kulturowej i etnicznej na świecie.
  • Zdobycie wiedzy o głównych obszarach zainteresowań antropologii, w tym obrzędy, rytuały, religie, tożsamość etniczna i narodowa, krajobrazy kulturowe, sztuka ludowa, folklor, kultura popularna i dziedzictwo kulturowe.
  • Rozwój umiejętności badawczych przez realizację projektów, włączając antropologię zaangażowaną i wizualną.
  • Naukę metodologii badań etnograficznych i ich stosowanie w praktyce.

Studia te wyróżnia praktyczne podejście, obejmujące organizację wyjazdów badawczych i praktyk zawodowych, przygotowujących do kariery zawodowej. Zakończenie studiów wymaga napisania pracy licencjackiej i zaliczenia egzaminu końcowego.

Główne przedmioty

  • Antropologia pomocowa i rozwojowa
  • Rola antropologa w instytucjach kultury i mediach
  • Antropologia ekologiczna, miejska i wiejska
  • Antropologia wizualna i współczesna
  • Folklor i kultura popularna
  • Kultura materialna
  • Metodologia badań etnograficznych
  • Rytuały, mity, religie
  • Zarządzanie dziedzictwem lokalnym
  • Społeczności pozaeuropejskie
  • Sztuka ludowa
  • Tożsamość i mniejszości
  • Współczesne nurty w antropologii

Sylwetka absolwenta

Absolwenci Etnologii i Antropologii Kulturowej są przygotowani do pracy w różnorodnych środowiskach, doceniających ich wiedzę, umiejętności badawcze, otwartość i zdolność krytycznego myślenia. Możliwości zawodowe obejmują:

  • Instytucje kultury i edukacji
  • Firmy z sektora kultury
  • Samorządy i organizacje pozarządowe
  • Instytucje naukowe
  • Ośrodki badawcze
  • Media i agencje reklamowe
  • Działy HR i marketingu
  • Agencje turystyczne

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
20211144.5brak danychbrak danychbrak danych
20221153.5brak danychbrak danych41
2023184brak danych5057

Ten kierunek znajdziesz również na 8 uczelniach:

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Uniwersytet Warszawski

Uniwersytet Warszawski

Uniwersytet Wrocławski

Uniwersytet Wrocławski

Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl