Reklama Politechniki Świętokrzyskiej
Logo Uniwersytet Gdański

Zarządzanie Instytucjami Artystycznymi

Uniwersytet Gdański

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Zarządzania

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Studia na kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi

Studiowanie na kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi o profilu menedżerskim umożliwia naukę i pracę pod kierunkiem wybitnych specjalistów z różnych dziedzin nauki i kultury. Program studiów łączy ekonomię, sztukę i nauki humanistyczne, oferując wszechstronną wiedzę z zakresu współczesnej sztuki, literatury i kultury. Studenci uczą się od nauczycieli akademickich specjalizujących się w zarządzaniu, marketingu i ekonomii.

Ważnym elementem kierunku jest bogaty program języka angielskiego, który przygotowuje przyszłych menedżerów instytucji artystycznych i kulturalnych do współpracy międzynarodowej. Zajęcia kierunkowe prowadzone są również w języku angielskim. Praktyczne zajęcia z artystami, dyrektorami instytucji artystycznych i kulturalnych, spotkania z potencjalnymi pracodawcami oraz praktyki i staże w instytucjach kultury i sztuki są integralną częścią programu. Studenci realizują także swoje projekty menadżerskie i artystyczne.

Elastyczność programu umożliwia studentom wybór i zgłaszanie własnych propozycji warsztatów, spotkań i fakultetów, co pozwala na poznanie funkcjonowania instytucji artystycznych i kulturalnych od wewnątrz.

Umiejętności rozwijane na kierunku

Studenci zdobywają umiejętności w zakresie:

  • współczesnego marketingu
  • reklamy
  • public relations
  • podstaw prawnych działania instytucji kultury
  • zarządzania
  • finansów i rachunkowości
  • pozyskiwania funduszy na sztukę

Kształcenie praktycznych umiejętności odbywa się równolegle z rozwijaniem wrażliwości na komunikację literacką i kulturową oraz artystyczną kreatywność.

Perspektywy zatrudnienia

Absolwenci kierunku zarządzanie instytucjami artystycznymi są przygotowani do pracy w różnorodnych instytucjach kultury, takich jak:

  • teatry
  • galerie
  • domy kultury
  • wydziały kultury przy urzędach miasta

Mogą pracować na różnych stanowiskach, w tym w promocji i reklamie, edukacji, organizacji i zarządzaniu działaniami artystycznymi. Są również gotowi do organizacji wydarzeń artystycznych, takich jak koncerty, festiwale, wystawy, happeningi i wydarzenia edukacyjne. Znajomość języka angielskiego umożliwia im współpracę z zagranicznymi ekspertami i artystami oraz zdobywanie międzynarodowego doświadczenia.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2023151.753625brak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl