Logo Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Humanistyczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Podstawowy cel kształcenia

Podstawowym celem kształcenia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna jest przekazanie studentom odpowiedniej wiedzy oraz rozwijanie umiejętności w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Ze względu na interdyscyplinarny charakter kierunku, obejmuje on również inne dziedziny nauk społecznych i humanistycznych, takie jak filozofia, historia, językoznawstwo, kulturoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o zarządzaniu, nauki o polityce, prawo, etyka oraz języki obce. Studia mają charakter praktyczny.

Moduły kształcenia na I stopniu

Kształcenie na I stopniu studiów obejmuje:

  • Moduł ogólnouczelniany
  • Moduł podstawowy/kierunkowy
  • Moduły do wyboru: dziennikarstwo nowych mediów, realizacja radiowo-telewizyjna, wizerunek, promocja i reklama

Dziennikarstwo nowych mediów

Ten blok przedmiotów rozwija umiejętności potrzebne w redakcjach prasowych i internetowych. Absolwenci opanują warsztat dziennikarski, w tym fotografię nowych mediów, obsługę programów edycyjnych oraz podstawy projektowania stron WWW.

Realizacja radiowo-telewizyjna

Ten blok przedmiotów umożliwia zdobycie kompetencji w zakresie autoprezentacji, emisji głosu oraz obsługi narzędzi wykorzystywanych przez reporterów radiowych i telewizyjnych. Studenci nauczą się przygotowywać materiały dźwiękowe i filmowe.

Wizerunek, promocja i reklama

Ten blok przedmiotów rozwija umiejętności warsztatowe potrzebne do tworzenia materiałów reklamowych i promocyjnych, dostosowanych do specyfiki różnych instytucji.

Moduły dodatkowe

W ramach fakultatywnych możliwości, studenci mogą wybrać moduł dotyczący funkcjonowania administracji samorządowej oraz komunikacji społecznej na poziomie lokalnym, lub blok przedmiotów nazwanych ogólnie oblicza komunikacji społecznej.

Moduły kształcenia na II stopniu

Kształcenie na II stopniu studiów obejmuje:

  • Moduł ogólnouczelniany
  • Moduł podstawowy/kierunkowy
  • Moduły do wyboru: dziennikarstwo multimedialne lub menadżer mediów i reklamy

Dodatkowo, ofertę kształcenia poszerzają moduły fakultatywne – współczesny język i kultura oraz mediatyzacja sfery publicznej.

Efekty praktyczne

Wymiernym efektem zajęć są m.in. audycje radiowe w radiu Fraszka, strona internetowa radia z materiałami tekstowymi, dźwiękowymi i filmowymi. Studenci realizują także projekty kampanii reklamowych dla firm z regionu. Współpraca z lokalnymi mediami oraz instytucjami PR i reklamy umożliwia odbywanie praktyk zawodowych i staży. Praktycy zatrudnieni w Katedrze zapewniają realizację programu zgodnie z potrzebami rynku.

Przygotowanie do pracy

Studia przygotowują do pracy w:

  • Prasie
  • Portalach internetowych
  • Redakcjach radiowych i telewizyjnych
  • Agencjach informacyjnych
  • Wydawnictwach
  • Instytucjach zajmujących się reklamą, marketingiem i public relations
  • Instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
  • Instytucjach kultury
  • Podmiotach gospodarczych i usługowych
  • Stowarzyszeniach

Kontynuacja nauki

Absolwenci I stopnia mogą kontynuować naukę na II stopniu na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz na innych kierunkach z zakresu nauk humanistycznych i społecznych. Absolwenci II stopnia mogą podjąć studia trzeciego stopnia (doktoranckie) w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach oraz innych dyscyplinach z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021135brak danychbrak danychbrak danych
2022139.15brak danych7047
2023137.65brak danych7058

Ten kierunek znajdziesz również na 23 uczelniach:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Politechnika Koszalińska

Politechnika Koszalińska

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Zobacz pozostałe (15)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl