Wydział
Wydział Polonistyki
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
wkrótce
Kierunek Sztuka Pisania odpowiada na potrzeby rynku pracy, który poszukuje interdyscyplinarnych specjalistów z wszechstronnymi kompetencjami. Studenci uczą się twórczego i krytycznego myślenia, selekcji i weryfikacji informacji, skutecznego komunikowania się oraz precyzyjnego przekazywania informacji. Zdobywają umiejętności interpretacji i rozumienia współczesnych procesów cywilizacyjnych i kulturowych, a także wypowiadania się w tradycyjnych i nowych mediach.
Studia rozwijają kompetencje warsztatowe autora pracującego dla nowych mediów, pisarza, publicysty, krytyka oraz uczestnika mediów elektronicznych i zawodów związanych z kulturą popularną.
Program umożliwia zdobycie wiedzy podstawowej dla twórczej aktywności w literaturze, publicystyce oraz kulturze artystycznej i medialnej. Obejmuje:
Wiedza jest przekazywana na wykładach, ćwiczeniach, warsztatach oraz proseminariach i seminariach w dziedzinach takich jak literaturoznawstwo, językoznawstwo, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o kulturze i religii.
Wykłady monograficzne, wybierane zgodnie z zainteresowaniami studentów, uzupełniają wiedzę teoretyczną i są powiązane z głównymi obszarami kształcenia.
Program zawiera również przedmioty praktyczne, które oferują wiedzę oraz umiejętności i kompetencje społeczne przydatne w zawodach związanych z kulturą medialną.
Zajęcia warsztatowe z obszaru twórczego pisania prowadzą praktykujący pisarze, krytycy literaccy, poeci, twórcy filmowi oraz zaproszeni pisarze i ludzie mediów.
Studenci poznają techniki pozwalające wypowiadać się w różnych stylach i formach gatunkowych, takich jak literatura wysoka, krytyka literacka, publicystyka dziennikarska, literatura popularna, teksty użytkowe oraz reklamowe i perswazyjne. Uczą się redagowania i korekty tekstów, świadomego używania języka jako narzędzia komunikacji oraz pisania tekstów naukowych z zakresu edytorstwa, historii literatury, kultury popularnej, teorii kultury i mediów.
Na III roku studiów studenci realizują praktyki zawodowe, co pozwala im wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce oraz doskonalić umiejętności potrzebne w wybranym zawodzie.
Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w redakcjach pism, wydawnictwach, instytucjach związanych z nowymi mediami, marketingu medialnym, portalach internetowych, a także pracować jako copywriterzy, twórcy literatury czy krytycy literaccy.
Nazwa dyscypliny | Udział procentowy | Wiodąca |
---|---|---|
wkrótce | wkrótce | wkrótce |
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 84.31 | brak danych | brak danych | brak danych |
2023 | 1 | 85.12 | brak danych | brak danych | brak danych |
Kliknij i napisz do nas