Logo Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Humanistyczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie pierwszego stopnia

Program studiów pierwszego stopnia obejmuje podstawy wiedzy humanistycznej z elementami politologii, prawa, ekonomii, socjologii oraz wiedzy z zakresu środków masowego przekazu i komunikacji społecznej. Zawiera również zajęcia warsztatowe.

Dokumentalistyka Medialna

Zakres kształcenia w obszarze dokumentalistyki medialnej skierowany jest do studentów zainteresowanych formami dokumentalnymi, takimi jak:

  • źródła pisane
  • źródła mówione
  • film dokumentalny
  • reportaż

Studenci uczą się wykorzystywać te formy w mediach.

Nowe Media

Absolwenci tego zakresu nabywają umiejętności pisania tekstów na potrzeby Internetu, w tym:

  • redagowania treści w serwisach typu user generated content
  • opracowywania i realizacji projektów internetowych
  • organizowania kampanii promocyjnych o charakterze viralowym
  • prowadzenia profesjonalnych profili instytucji publicznych w serwisach społecznościowych oraz blogów firmowych

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie drugiego stopnia

Studia drugiego stopnia obejmują nie tylko naukę poprawnego posługiwania się słowem mówionym i pisanym, ale również uzupełnienie wiedzy z zakresu komunikacji z mediami. Przedmioty dotyczące reklamy, Public Relations, sztuki dyplomacji oraz negocjacji rozszerzają kompetencje zawodowe studentów.

Specjalizacje

Studia drugiego stopnia prowadzone są w dwóch zakresach:

  • komunikacja wizerunkowa
  • dziennikarstwo radiowo-telewizyjne

Absolwent

Absolwent tego kierunku:

  • potrafi interpretować zjawiska społeczne, polityczne i kulturalne
  • jest świadomym uczestnikiem tych zjawisk
  • posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające inicjowanie działań społecznych i kulturalnych
  • zna zasady funkcjonowania i role mediów w społeczeństwie demokratycznym
  • zna media regionalne i ogólnopolskie
  • potrafi analizować i współtworzyć media we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
  • dysponuje wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na samodzielne rozstrzyganie dylematów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu dziennikarza
  • cechuje się wysoką sprawnością językową i praktyką w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej
  • zna zasady tworzenia materiałów telewizyjnych i radiowych oraz fotografii prasowej
  • potrafi wykorzystywać narzędzia informatyczne i nowe media w swojej pracy
  • posiada teoretyczną wiedzę, praktyczne umiejętności oraz kompetencje społeczne z zakresu komunikacji społecznej i procesów komunikowania masowego

Możliwości zatrudnienia

Absolwent może samodzielnie podejmować działania w zawodach takich jak:

  • dziennikarz
  • redaktor
  • menadżer Public Relations
  • specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
  • rzecznik prasowy

Obszary zatrudnienia

Możliwości zatrudnienia obejmują:

  • prasa
  • radio
  • telewizja
  • portale internetowe
  • instytucje użyteczności publicznej
  • organizacje samorządowe i pozarządowe
  • agencje reklamowe, promocyjne i Public Relations
  • agendy prowadzące edukację medialną i działalność informacyjną

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
20201117brak danychbrak danychbrak danych
20221125brak danych3079
20231105brak danych30102

Ten kierunek znajdziesz również na 23 uczelniach:

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Politechnika Koszalińska

Politechnika Koszalińska

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Zobacz pozostałe (15)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl