Opis kierunku
Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie pierwszego stopnia
Program studiów pierwszego stopnia obejmuje podstawy wiedzy humanistycznej z elementami politologii, prawa, ekonomii, socjologii oraz wiedzy z zakresu środków masowego przekazu i komunikacji społecznej. Zawiera również zajęcia warsztatowe.
Dokumentalistyka Medialna
Zakres kształcenia w obszarze dokumentalistyki medialnej skierowany jest do studentów zainteresowanych formami dokumentalnymi, takimi jak:
- źródła pisane
- źródła mówione
- film dokumentalny
- reportaż
Studenci uczą się wykorzystywać te formy w mediach.
Nowe Media
Absolwenci tego zakresu nabywają umiejętności pisania tekstów na potrzeby Internetu, w tym:
- redagowania treści w serwisach typu user generated content
- opracowywania i realizacji projektów internetowych
- organizowania kampanii promocyjnych o charakterze viralowym
- prowadzenia profesjonalnych profili instytucji publicznych w serwisach społecznościowych oraz blogów firmowych
Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na poziomie drugiego stopnia
Studia drugiego stopnia obejmują nie tylko naukę poprawnego posługiwania się słowem mówionym i pisanym, ale również uzupełnienie wiedzy z zakresu komunikacji z mediami. Przedmioty dotyczące reklamy, Public Relations, sztuki dyplomacji oraz negocjacji rozszerzają kompetencje zawodowe studentów.
Specjalizacje
Studia drugiego stopnia prowadzone są w dwóch zakresach:
- komunikacja wizerunkowa
- dziennikarstwo radiowo-telewizyjne
Absolwent
Absolwent tego kierunku:
- potrafi interpretować zjawiska społeczne, polityczne i kulturalne
- jest świadomym uczestnikiem tych zjawisk
- posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające inicjowanie działań społecznych i kulturalnych
- zna zasady funkcjonowania i role mediów w społeczeństwie demokratycznym
- zna media regionalne i ogólnopolskie
- potrafi analizować i współtworzyć media we współczesnym społeczeństwie informacyjnym
- dysponuje wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na samodzielne rozstrzyganie dylematów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu dziennikarza
- cechuje się wysoką sprawnością językową i praktyką w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej
- zna zasady tworzenia materiałów telewizyjnych i radiowych oraz fotografii prasowej
- potrafi wykorzystywać narzędzia informatyczne i nowe media w swojej pracy
- posiada teoretyczną wiedzę, praktyczne umiejętności oraz kompetencje społeczne z zakresu komunikacji społecznej i procesów komunikowania masowego
Możliwości zatrudnienia
Absolwent może samodzielnie podejmować działania w zawodach takich jak:
- dziennikarz
- redaktor
- menadżer Public Relations
- specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
- rzecznik prasowy
Obszary zatrudnienia
Możliwości zatrudnienia obejmują:
- prasa
- radio
- telewizja
- portale internetowe
- instytucje użyteczności publicznej
- organizacje samorządowe i pozarządowe
- agencje reklamowe, promocyjne i Public Relations
- agendy prowadzące edukację medialną i działalność informacyjną