Opis kierunku
Co zyskasz studiując na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna?
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna to kierunek o profilu ogólnoakademickim, skierowany do osób zainteresowanych pracą jako nauczyciel w przedszkolach i szkołach podstawowych (klasy I-III). Studia te umożliwiają zdobycie wysokich kwalifikacji zawodowych zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 2 sierpnia 2019 roku oraz przygotowują do prowadzenia badań pedagogicznych i pracy naukowej w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Dla kogo przeznaczony jest kierunek pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna?
Studia te są przeznaczone dla osób, które:
- Chcą prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Czują powołanie do pracy na rzecz innych i lubią kontakt z ludźmi.
- Chcą rozwinąć swoje kompetencje interpersonalne.
- Chcą pogłębiać swoją wiedzę o świecie społecznym, by refleksyjnie kształtować swoje relacje z dziećmi.
- Chcą tworzyć własny, autorski warsztat pracy pedagogicznej, wykorzystując wiedzę pedagogiczno-psychologiczną zdobytą w toku studiów.
Co zapewnimy w toku studiów?
Zapewnimy Ci:
- Przygotowanie pedagogiczno-psychologiczne oraz dydaktyczne.
- Poznanie współczesnych problemów pedagogiki, co umożliwi skuteczne zapobieganie i rozwiązywanie problemów.
- Wiedzę, jak organizować zajęcia edukacyjne i wspierać dziecko w rozwoju.
- Warsztaty interpersonalne, teatralne, muzyczne, taneczne, plastyczne, techniczne, informatyczne i twórcze.
- Udział w przygotowywaniu projektów edukacji regionalnej, ekologicznej, przyrodniczej i innych.
- Poznanie funkcjonowania różnych instytucji oświaty i kultury.
Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna?
Nauczysz się:
- Rozpoznawania aktualnego stanu i potencjalnych możliwości dzieci.
- Inicjowania aktywności uczniów umożliwiającej im uczenie się.
- Organizowania badania i poznawania świata przez dzieci.
- Stwarzania dzieciom możliwości do nadawania znaczeń otaczającej rzeczywistości.
- Organizowania życia społecznego w klasie, szkole i w środowisku lokalnym.
- Organizowania wspólnych z dziećmi działań artystycznych.
- Operowania technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w przygotowywaniu procesu edukacyjnego.
- Pielęgnowania idei odpowiedzialności za własną Ojczyznę oraz tolerancji dla innych kultur.
- Trafnego rozpoznawania zjawisk pedagogicznych, badania tych zjawisk i podejmowania odpowiedzialnych decyzji.
- Stosowania różnych strategii rozwiązywania problemów we wszystkich obszarach aktywności edukacyjnej.
- Refleksyjnego praktykowania działań edukacyjnych i wychowawczych.
- Krytycznego myślenia oraz poszukiwania innowacyjnych i dostosowanych do potrzeb sytuacji działań.