Reklama Politechniki Świętokrzyskiej
Logo Uniwersytet Łódzki

Nowe Media i Kultura Cyfrowa

Uniwersytet Łódzki

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologiczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Studia na kierunku Nowe media i kultura cyfrowa

Studia te pozwalają na zdobycie szczegółowej wiedzy o kulturze współczesnej, która opiera się na technologiach cyfrowych. Program obejmuje dziedziny takie jak: historia i teoria mediów, teoria komunikacji, kultura uczestnictwa, internet i media społecznościowe, historia i teoria gier komputerowych, sztuka nowych mediów oraz przemysły kreatywne.

Praktyczne aspekty kształcenia

W trakcie zajęć praktycznych studenci zdobywają umiejętności kluczowe dla pracy w środowisku cyfrowym, w tym: obsługę narzędzi informatycznych, projektowanie stron internetowych, publikację online, krytykę sztuki, organizację wystaw sztuki nowych mediów, analizę i projektowanie gier komputerowych oraz zarządzanie kulturą.

Studenci poszerzają również swoją wiedzę w obszarach filozofii, teorii kultury, wiedzy o sztuce i poetyki filmu.

Specjalizacje i przedmioty fakultatywne

Program studiów umożliwia wybór jednej z trzech specjalizacji:

  • Gry komputerowe
  • Media społeczne
  • Sztuka nowych mediów

oraz oferuje wiele przedmiotów fakultatywnych, umożliwiających dostosowanie edukacji do osobistych zainteresowań i celów zawodowych.

Główne przedmioty

  • Podstawowe pojęcia nowych mediów
  • Historia mediów
  • Estetyka nowych mediów
  • Wprowadzenie do cyberkultury
  • Publikowanie w Internecie
  • Historia i rodzaje gier komputerowych
  • Sztuka nowych mediów – teorie i praktyki
  • Organizacja i zarządzanie kulturą w dobie nowych mediów

Specjalizacje skupiają się na różnych aspektach, od poetyki gier wideo, przez analizę mediów społecznościowych i zarządzanie projektami, po analizę i krytykę sztuki nowych mediów oraz praktyki kuratorskie.

Sylwetka absolwenta

Absolwenci posiadają kompetencje w zakresie nowych mediów, obejmujące technologię, komunikację, aspekty społeczne i estetyczne. Ich umiejętności pozwalają na realizację projektów w dziedzinach mediów społecznościowych, gier komputerowych i sztuki nowych mediów. Są oni przygotowani do pracy w sektorze kultury i przemysłach kreatywnych, a także do kontynuowania nauki na studiach magisterskich.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
20211410brak danychbrak danychbrak danych
20221500brak danychbrak danych49
20231431.5brak danych5054

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl