Logo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Groznawstwo

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Groznawstwo

Groznawstwo jest dedykowane osobom zafascynowanym grami wideo, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością oraz technologiami cyfrowymi, a także tym, którzy interesują się szeroko pojętą kulturą medialną. Studenci tego kierunku stają się twórcami, krytykami, teoretykami i historykami gier traktowanych jako media przyszłości. Gry są zazwyczaj tworzone w zespołach, co odzwierciedla program studiów, który obejmuje liczne warsztaty, ćwiczenia oraz zajęcia fakultatywne.

Cele kształcenia

Na groznawstwie kształcimy humanistów w zakresie:

  • Wiedzy i umiejętności analitycznych
  • Kompetencji krytycznych (profesjonalna krytyka gier cyfrowych, w tym wideo)
  • Analizy rynku gier
  • Animacji i edukacji

Chcemy przybliżyć różnym grupom docelowym złożoność i znaczenie gier cyfrowych. Wierzymy, że pasję można łączyć z pracą zawodową, dlatego przygotowujemy studentów do pracy w branży game development jako testerzy gier, projektanci fabuł, konsultanci scenariuszowi.

Wybrane przedmioty

  • Analiza gier wideo
  • Immersyjne aspekty wizualne
  • Podstawy scenariopisarstwa gier
  • Larpy, gry narracyjne i gry miejskie
  • Rynek gier wideo
  • Krytyka i publicystyka gier wideo
  • Kultura e-sportu
  • Organizacja produkcji gier wideo

Kompetencje absolwenta

Absolwenci kierunku groznawstwo zyskują:

  • Profesjonalną krytykę gier cyfrowych, w tym gier wideo
  • Umiejętność analizy rynku gier
  • Umiejętność interpretacji różnych gatunków i rodzajów gier
  • Kompetencje do testowania gier, projektowania fabuł, konsultacji scenariuszy
  • Wiedzę umożliwiającą prowadzenie edukacji groznawczej dla różnych grup społecznych

Perspektywy zawodowe

Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w:

  • Studiach deweloperskich jako tester gier, projektant fabuł, konsultant scenariuszy, specjalista ds. social media, organizator produkcji
  • Mass mediach (prasa, radio, Internet, telewizja), zwłaszcza w kanałach poświęconych grom
  • Instytucjach publicznych i kulturalnych promujących polski biznes cyfrowy
  • Nowoczesnych laboratoriach medialnych zajmujących się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej
  • Zespołach organizujących konwenty gier wideo oraz game jamy
  • Firmach zajmujących się analizą trendów kulturowych, badaniem zasięgów gier wideo, badaniem zasobów sieciowych
  • Firmach i instytucjach zajmujących się promocją mediów, jako doradcy ds. mediów cyfrowych, w tym VR
  • Pracy edukatora i krytyka z zakresu wiedzy o grach cyfrowych, w tym wideo, w kulturze współczesnej

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021159brak danychbrak danychbrak danych
2022159.6brak danychbrak danych36
2023162.5brak danychbrak danychbrak danych
2023162.5brak danychbrak danychbrak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl