Wydział
Filia W Sandomierzu
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
wkrótce
Studia pierwszego stopnia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują do pracy w różnych mediach, takich jak prasa, portale internetowe, redakcje radiowe i telewizyjne, agencje informacyjne, wydawnictwa oraz instytucje zajmujące się reklamą, marketingiem i public relations. Absolwenci mogą także pracować w instytucjach samorządowych, kulturalnych, gospodarczych, usługowych oraz stowarzyszeniach.
Po ukończeniu studiów licencjackich, absolwenci mogą podjąć studia drugiego stopnia (magisterskie) na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz na innych kierunkach z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.
Kształcenie obejmuje przedmioty ogólnouczelniane, podstawowe/kierunkowe oraz specjalnościowe, które student może wybrać:
Blok przedmiotów specjalnościowych z zakresu dziennikarstwa w mediach cyfrowych rozwija umiejętności potrzebne w nowych mediach. Absolwent opanowuje warsztat dziennikarski, umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, przetwarzania ich oraz przygotowywania materiałów dziennikarskich. Potrafi także biegle posługiwać się programami edycyjnymi i podstawowo projektować strony WWW.
Blok przedmiotów specjalnościowych z zakresu realizacji radiowo-telewizyjnej umożliwia nabycie kompetencji w zakresie autoprezentacji, emisji głosu oraz korzystania z narzędzi wykorzystywanych przez reporterów radiowych i telewizyjnych. Studenci uczą się przygotowywać materiały dźwiękowe i filmowe.
Blok przedmiotów specjalnościowych z zakresu wizerunku, promocji i reklamy przygotowuje absolwentów do komunikacji interpersonalnej, rozwija umiejętności językowe oraz znajomość zasad etyki i prawa. Studenci uczą się przygotowywać materiały reklamowe i promocyjne dostosowane do specyfiki instytucji.
Studenci mogą wybierać formę pracy dyplomowej: tradycyjną rozprawę teoretyczną, projekt z zakresu PR i reklamy lub portfolio obejmujące opublikowane prace dziennikarskie.
Większość zajęć ma charakter praktyczny, co skutkuje m.in. audycjami w radiu Fraszka oraz publikacjami na jego stronie internetowej. Studenci realizują projekty kampanii reklamowych dla lokalnych firm i współpracują z lokalnymi mediami oraz instytucjami PR i reklamy, co daje możliwość odbywania praktyk zawodowych i staży. W Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej zajęcia prowadzą praktycy, co zapewnia zgodność programu z aktualnymi potrzebami rynku. Część praktyk odbywa się w Uniwersyteckim Centrum Mediów. Studenci mogą także uczestniczyć w projektach podnoszących kompetencje oraz stażowych, realizowanych w Instytucie przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, takich jak NOWE PERSPEKTYWY Rozwoju czy AKCELERATOR ROZWOJU.
Nazwa dyscypliny | Udział procentowy | Wiodąca |
---|---|---|
wkrótce | wkrótce | wkrótce |
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2021 | 1 | 67 | brak danych | brak danych | brak danych |
2022 | 1 | 56.8 | brak danych | 30 | 27 |
2023 | 1 | 58 | brak danych | 30 | 31 |
Kliknij i napisz do nas