Logo Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Lingwistyka Praktyczna i Copywriting

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Humanistyczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Lingwistyka praktyczna i copywriting to kierunek dla osób:

  • poszukujących narzędzi do sprawnego komunikowania się we współczesnym świecie,
  • wiążących swoją zawodową przyszłość z realizacją zamierzeń, uwzględniających warunki gospodarczo-ekonomiczne, prawne oraz wykorzystujących na co dzień nowe media,
  • pragnących rozwijać różne humanistyczne pasje (literackie, językowe), w tym także pisanie, kreowanie, projektowanie tekstów o artystycznej i praktycznej funkcji.

Jednocześnie studia te są dla osób:

  • zdradzających zainteresowania humanistyczne, które nie biorą pod uwagę studiowania filologii polskiej czy kulturoznawstwa,
  • nieinteresujących się jednorodnymi studiami z dziedziny nauk społecznych czy prawnych.

Dlaczego warto studiować lingwistykę praktyczną i copywriting na UMK?

Lingwistyka praktyczna i copywriting powstała w 2015 roku jako pierwszy na UMK kierunek o charakterze praktycznym. Rok później uzyskała Certyfikat „Studia z przyszłością”. Wyróżnienie to przyznano za spójność, wysoką jakość kształcenia i praktyczny wymiar studiów. Kierunek ten odpowiada na zapotrzebowania rynku pracy, oferując studentom odpowiednią ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Rzeczywiście, LPiC jest kierunkiem, który:

  • rozwija umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie,
  • kładzie nacisk na praktyczne zdobywanie wiedzy językowej, kulturowej i literackiej,
  • przybliża mechanizmy funkcjonowania środowiska prawnego, ekonomiczno-gospodarczego i medialnego, w obrębie którego działają firmy usługowe (np. reklamowe, marketingowe, copywriterskie).

Zaletą tego kierunku jest także:

  • duży wymiar praktyk. Studenci lingwistyki praktycznej i copywritingu realizują sześciomiesięczne praktyki zawodowe o łącznym wymiarze 510 godzin.

Po lingwistyce praktycznej i copywritingu można pracować m.in.:

  • w instytucjach kulturalnych (agencje artystyczne i eventowe, kina, biura festiwalowe, zrzeszenia przewodników),
  • w mediach tradycyjnych i nowych (prasa, radio, portale internetowe),
  • w firmach (edukacyjnych i handlowych, agencjach reklamowych i copywriterskich),
  • w instytucjach (samorządowych, NGO, urzędach miast i gmin).

Można pracować m.in. jako:

  • specjalista ds. języka i wizerunku,
  • content manager,
  • webwriter,
  • copywriter,
  • specjalista ds. komunikacji,
  • researcher.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2020148brak danychbrak danychbrak danych
2022173.6brak danychbrak danychbrak danych
2022267.2brak danychbrak danychbrak danych
2022359.2brak danychbrak danychbrak danych
2023136brak danych6056

Ten kierunek znajdziesz również na 77 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte

Uniwersytet Morski w Gdyni

Uniwersytet Morski w Gdyni

Politechnika Morska w Szczecinie

Politechnika Morska w Szczecinie

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Akademia Sztuki Wojennej

Akademia Sztuki Wojennej

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Uniwersytet Bielsko-Bialski

Zobacz pozostałe (69)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl