Logo Uniwersytet w Białymstoku

Kulturoznawstwo

Uniwersytet w Białymstoku

Informacje o kierunku

Wydział

Wydział Filologiczny

Stopień

licencjackie

Język

pl

Czas trwania

6 sem

Klasyfikacja ISCED

wkrótce

Opis kierunku

Absolwent kierunku kulturoznawstwo

Absolwent kierunku kulturoznawstwo powinien posiadać uporządkowaną wiedzę w różnych obszarach tej dyscypliny, takich jak:

  • Historia i teoria kultury
  • Komunikacja kulturowa
  • Historia sztuki
  • Teatrologia
  • Filmoznawstwo
  • Wiedza o mediach
  • Regionalistyka
  • Współczesne życie kulturalne
  • Instytucje kultury

Wiedza i umiejętności

Absolwent powinien posiadać znajomość podstawowych mechanizmów ekonomiki kultury, procedur pozyskiwania środków finansowych na kulturę, w tym środków unijnych, podstaw marketingu w kulturze oraz współczesnych form informacji o kulturze i jej promocji. Powinien również umieć posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla nauk o kulturze w typowych sytuacjach profesjonalnych.

Możliwości zawodowe

Absolwent jest przygotowany do pracy w:

  • Instytucjach upowszechniania kultury
  • Urzędach
  • Redakcjach medialnych
  • Muzeach
  • Kinach
  • Agencjach reklamowych
  • Agencjach public relations
  • Organizacjach pozarządowych
  • Szkołach (po zdobyciu przygotowania pedagogicznego)

Media i komunikowanie

Studia w tej specjalności oferują wiedzę teoretyczną z zakresu:

  • Antropologii mediów
  • Teorii telewizji
  • Narracji w mediach cyfrowych
  • Mediów w Polsce
  • Języka w mediach
  • Komunikacji medialnej

Absolwent zdobywa również praktyczne umiejętności podczas warsztatów dotyczących kultury cyfrowej, analizy przekazów audiowizualnych, digital storytelling, kreowania wizerunku w mediach społecznościowych, zachowań komunikacyjnych w moderowaniu relacji instytucji z mediami oraz nowych technologii informacyjnych w przestrzeni mediów cyfrowych.

Możliwości zawodowe w mediach i komunikowaniu

Absolwenci mogą pracować jako rzecznicy prasowi instytucji oraz w upowszechnianiu i promocji kultury audiowizualnej w:

  • Wydawnictwach
  • Redakcjach pism
  • Radiu
  • Telewizji
  • Kinach
  • Ośrodkach kultury
  • Instytucjach samorządowych i pozarządowych
  • Portalach internetowych
  • Mediach społecznościowych

Reklama i public relations

Studia w tej specjalności oferują wiedzę na temat strategii perswazyjnych stosowanych w reklamie i public relations, historii i teorii reklamy i PR w kontekście zagadnień marketingu, prawa autorskiego i prasowego, historii i teorii mediów, teorii kultury, historii sztuki oraz filozofii.

Praktyczne umiejętności

W trakcie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i umiejętności praktycznego zastosowania zasad konstruowania komunikatów reklamowych i PR.

Możliwości zawodowe w reklamie i public relations

Absolwenci mogą pracować jako specjaliści od komunikacji marketingowej, zwłaszcza w sferze reklamy i public relations, w różnego rodzaju organizacjach, instytucjach i przedsiębiorstwach.

Dyscypliny wchodzące w skład kierunku

Nazwa dyscyplinyUdział procentowyWiodąca
wkrótcewkrótcewkrótce

Wykres historycznych progów punktowych

Tabela historycznych progów punktowych

RokTura rekrutacjiPrógKandydaciLimit przyjęćPrzyjęci
2021127.9brak danychbrak danychbrak danych
2022126.65brak danych6049
20231264660brak danych

Ten kierunek znajdziesz również na 14 uczelniach:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet Gdański

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zobacz pozostałe (6)
Messenger Logo

Kliknij i napisz do nas

Instagram Logo

dostanesie

Discord Logo

dostanesie.pl

Facebook Logo

dostanesie.pl