Wydział
Wydział Humanistyczny
Stopień
licencjackie
Język
pl
Czas trwania
6 sem
Klasyfikacja ISCED
wkrótce
Kierunek studiów Literatura popularna i kreacje światów gier (I stopnia, stacjonarne) to trzyletnie studia ogólnoakademickie, prowadzące do uzyskania tytułu licencjata. Zakładane efekty uczenia się obejmują literaturoznawstwo jako główną dyscyplinę oraz językoznawstwo w ramach nauk humanistycznych.
Studia te dostarczają podstaw erudycji polonistycznej oraz wiedzy o współczesnej kulturze popularnej. Program nauczania obejmuje przedmioty, które umożliwiają zdobycie ogólnego wykształcenia humanistycznego, a także rozwijają umiejętności analizy filologicznej tekstów literatury i kultury popularnej oraz przekształcania ich w scenariusze gier (planszowych, RPG itp.).
Dzięki tym umiejętnościom absolwenci mogą szukać pracy w dynamicznie rozwijającym się przemyśle gier.
Absolwent tego kierunku uzyskuje dyplom licencjata i jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia. Ponadto zna język obcy na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Program tej specjalności zakłada zdobycie specjalistycznych umiejętności przydatnych na rynku pracy, zwłaszcza w branży Gamedev. Absolwenci zdobywają wiedzę z zakresu kreowania doświadczeń UXD, fast design, visual, projektowania rzeczywistości rozszerzonej XR oraz praktycznej znajomości środowiska projektowania gier i mediów. Specjalność ta poszerza możliwości zatrudnienia w przemyśle gier.
Specjalność ta jest skierowana do studentów pragnących rozwijać swoją twórczość artystyczną w zakresie prozy, poezji lub działalności krytycznoliterackiej. Program obejmuje naukę konstruowania postaci literackich, opisywania przestrzeni, struktury intrygi oraz sztuki narracji. Absolwenci zdobywają umiejętności pisania różnych form literackich i poezji oraz stosowania współczesnych teorii interpretacyjnych. Są wrażliwymi twórcami i badaczami kultury, gotowymi do pracy nad trudniejszymi formami literackimi jak esej czy opowiadanie.
Nazwa dyscypliny | Udział procentowy | Wiodąca |
---|---|---|
wkrótce | wkrótce | wkrótce |
Rok | Tura rekrutacji | Próg | Kandydaci | Limit przyjęć | Przyjęci |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 1 | 29.4 | brak danych | 34 | 34 |
2023 | 1 | 33 | brak danych | 36 | 28 |
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Uniwersytet Morski w Gdyni
Politechnika Morska w Szczecinie
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Uniwersytet Pomorski w Słupsku
Akademia Sztuki Wojennej
Uniwersytet Bielsko-Bialski
Kliknij i napisz do nas